پويايي گروهي كاركنان در گروه فرهنگ سازمانی

چاپ کتاب پويايي گروهي كاركنان

نام کامل اثر: پويايي گروهي كاركنان در گروه فرهنگ سازمانی

مولف: علی اصغر عباسی اسفجیر (دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی)، احمد رضا کاظمی، زهرا کهنوجی

سال چاپ: ۱۳۹۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۴۵۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب اثربخشی تحقیقات برنج

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب پويايي گروهي كاركنان در گروه فرهنگ سازمانی پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش مقدمه پويايي گروهي كاركنان در گروه فرهنگ سازمانی را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

به طورکلی صاحبان قدرت و تصمیم‌گیری در سازمان‌ها، صاحبان فرهنگ و ایدئولوژی هستند. و محیط فرهنگ پردامنه‌ترین، عمیق‌ترین و بلند مدت‌ترین اثر را بر رفتار و عقاید انسانها می‌گذارد و بنابراین احیای حس وفاداری، تعهد، ایثار، فداکاری و شایستگی در راستای ارزشها و آرمان‌های یک جامعه ارتباط مستقیم با فرهنگ حاکم دارد. به همین دلیل اعتقاد بر این است که فرهنگ غنی سازمانی همانند یک نیروی قوی و انرژی زا، سازمان را بوسیله‌ی نیروی انسانی کارآمد هدایت کرده و احساس و ادراک یکسان و گروهی به اهداف مشترک و انگیزه قوی در افراد ایجاد و اخلاقیات و معنویات را در محیط نظام‌مند می‌گرداند.
فرهنگ سازمانی در واقع بخش مکمل عملکرد عمومی یک سازمان می‌باشد. غنای این فرهنگ سبب ایجاد یکدلی در میان تک تک افراد یک سازمان شده و به آنها کمک می‌کند تا همگی خود را در یک صف ببینند. هر سازمانی برای خود دارای منابع و روشهای گوناگونی در هدایت رفتارها و تغییرات است. فرهنگ سازمانی توصیف کننده ابزار و حسی مدیریتی است با داشتن نقش و تأثیری غیرمستقیم در روابط، فرهنگ مبین فرهنگ توصیفی سازمان‌هاست؛ با به اشتراک گذاردنش توسط سمبل‌ها، احساسات، معنای اصلی زبان، برخوردها، مجموعه تجهیزات و ساخته‌های دستی، ابزارهای حسی و منطقی و مراحلی مانند تعیین استراتژی و هدف، برنامه‌ها و وظایف، فناوری، ساختار، ارتباط، تصمیم‌گیری، هماهنگی و همکاری پرسنلی همگی برای انجام رساندن امور ایجاد شده‌اند.

پويايي گروهي كاركنان در گروه فرهنگ سازمانی

برطبق نظر گانی جنبه توصیفی عملی فرهنگ بیشتر تأثیر نحوه بیان مسائل است. که نمونه بارز آن نقش فرهنگ سازمانی در تعیین اهداف و مأموریت‌هاست. در واقع فرهنگ سازمانی پرکننده فضای خالی موجود میان چیزی است که ایدال و تعیین شده است با آن چیزی که در واقع اتفاق می‌افتد. و طبق نظر مارتینزان  تعیین کننده مسیری است که برنامه‌ها به آن سمت حرکت می‌کنند.
اگر موجودی افسانه‌ای، از سیاره‌ای دور دست بخواهد مطالعه‌ای بر روی افراد کره زمین انجام دهد، شاید با احتمال فراوان، نافذترین ویژگی زیست در کره زمین را عضویت گروهی دریابد. به عنوان آدمیزاد ما ذاتاً و به گونه‌ای فطری از ماهیت اجتماعی برخورداریم. حیات ما از گروه سرشار است: از لحظه تولد تا دم مرگ، بودن در گروه و زیستن در گروه اجتناب‌ناپذیر است و این پدیده جزیی جدا نشدنی از حیات ماشده است. از این رو روان شناسان برآن شده‌اند تا کارایی گروه را افزایش دهند، ساز و کارهای اداره و رهبری گروه را بهود بخشند، روال‌ها و شیوه‌های گروهی را کارامد سازند، بازدهی کار گروهی را به بیشینه رسانند، با گشودن تعارض‌های گروهی، سودمندی گروه را ممکن سازند، رضایت درونی و همدلی عاطفی در اعضاء گروه پدید آورند، مجموعه این تلاش‌ها در شاخه‌ای از روان‌شناسی اجتماعی، به نام پویایی گروهی صورت می‌پذیرد، و در این روند بازسازی اثر گروهی و نوسازی آرایه گروهی همچنان تداوم دارد.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *