چاپ کتاب از اکتشاف تا فرآوری لیتیوم

چاپ کتاب از اکتشاف تا فرآوری لیتیوم

نام کامل اثر: از اکتشاف تا فرآوری لیتیوم

تالیف: سیماناز گلابی بجستانی، زهرا حسنعلی زاده، سمیه خواجوند، پویا اردشیری

سال چاپ: ۱۴۰۱

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۱۸۰۰۰۰۰ ريال

تعداد تیراژ: ۱۰۰

چاپ کتاب از اکتشاف تا فرآوری لیتیوم

ليتيوم سبک‌‌‌‌ترین عنصر موجود در ميان تمامی جامدات با عدد اتمی ۳ و دارای چگالی بسيار پایين (نصف چگالی آب) است که در مقادیر بسيار کم در سنگ‌ها، خاک‌ها و آب‌های طبيعی یافت می‌شود‌‌‌. واکنش‌پذیری این فلز به‌شدت بالا بوده، به‌طوری‌که در مجاورت با آب‌وهوا به‌سرعت واکنش می‌دهد‌‌‌. درنتيجه هیچ‌گاه در طبيعت به‌صورت خالص یافت نخواهد شد‌‌‌. ليتيوم به دليل دارا بودن ضریب انبساط حرارتی پایين و همچنين بيشترین ظرفيت گرمایی ویژه در ميان عناصر جامد، پتانسيل فوق‌العاده‌ای جهت کاربرد در صنایع مختلف دارد‌‌‌. معمولاً برای توليد ليتيوم خالص از فرایندهای چندمرحله‌ای استفاده می‌شود‌‌‌. استخراج ليتيوم در سطح جهان به شاخه‌های مختلفی تقسيم می‌شود که محصول این فرایندها، ترکيبات مختلفی از ليتيوم اعم از ليتيوم کربنات، ليتيوم کلراید، ليتيوم هيدروکساید، بوتيل ليتيوم و فلز خالص ليتيم است‌‌‌.

چاپ کتاب از اکتشاف تا فرآوری لیتیوم

عنصر لیتیوم اولین بار توسط یوهان آگوست آرفودسون در سال ۱۸۱۷ در استکهلم سوئد کشف شد‌‌‌. نام عنصر لیتیوم برگرفته‌شده از کلمه یونانی Lithos به معنای سنگ است‌‌‌. این عنصر با نماد شیمیایی Li یک فلز قلیایی نقره‌ای- سفید و نرم است‌‌‌. این عنصر در دوره دوم و گروه اول جدول تناوبی حضورداشته و در شرایط استاندارد دما و فشار سبک‌‌‌‌ترین فلز و کم چگالی‌ترین عنصر جامد است‌‌‌. لیتیوم بسیار واکنش‌پذیر و آتش‌گیر است و به همین دلیل در زیر روغن صنعتی و یا نفت نگهداری می‌شود‌‌‌. این فلز به دلیل واکنش‌پذیری زیاد در طبیعت به‌صورت عنصر آزاد یافت نمی‌شود و واکنش‌پذیری آن به حدی زیاد است که اگر مدت اندکی در هوای آزاد گذاشته شود ابتدا به رنگ خاکستری و سپس به رنگ تیره درمی‌آید‌‌‌.

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *