چاپ کتاب اکوسیستم های طبیعی ايران

چاپ کتاب اکوسیستم های طبیعی ايران

نام کامل اثر: اکوسیستم های طبیعی ايران

نویسندگان: ندا حمیدی، سینا عطار روشن

سال چاپ: ۱۳۹۹

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۵۰۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب اکوسیستم های طبیعی ايران

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب اکوسیستم های طبیعی ايران پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش مقدمه کتاب اکوسیستم های طبیعی ايران را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

واژه Ecology به معنای بوم‌شناسی از دو لغت یونانی Oikos به معنی مسکن و مأوا و logos به معنای شناخت ترکیب یافته است و به معنای بررسی محل زندگی موجودات زنده است. این لغت برای اولین بار توسط یک زیست‌شناس آلمانی به نام ارنست هیکل در سال ۱۸۶۹ بکار برده شد. دانش بوم‌شناسی مجموعه شناختهایی است که انسان درباره اثرات محیط بر روی موجودات زنده، اثرات موجودات زنده بر روی محیط و ارتباطات متقابل بین موجودات زنده بدست می‌آورد. به عبارت دیگر اکولوژی درباره اثرات متقابل موجودات زنده با یکدیگر و با محیط بحث می‌کند. دانش اکولوژی مطالعه توأم محیط و موجود زنده را هدف خود قرار داده است و برای نیل به هدف یعنی شناخت موجود زنده و محیط و ارتباطات آنها از همه رشته‌های علمی که مستقلاً محیط و موجود زنده را مطالعه می‌کنند کمک گرفته است.

چاپ کتاب اکوسیستم های طبیعی ايران

هدف و فلسفه کلی دانش اکولوژی چیزی است که همه متخصصان این رشته روی آن اتفاق نظر دارند، ولی تعریف این دانش با عبارات کم و بیش متفاوت صورت می‌گیرد.تحقیق درباره اثرات محیط روی موجود زنده یکی از اهداف مهم اکولوژی است. رشته فیزیولوژی دانش دیگری از شعب زیست‌شناسی است که روی همین هدف پایه‌گذاری شده و توسعه یافته است. به همین دلیل اکثراً این توهم پیش می‌آید که فیزیولوژی و اکولوژی مباحث و مرزهای مشترک دارند. این اشتراک قابل انکار نیست. اما تفاوت‌ اساسی اکولوژی و فیزیولوژی در این است که دانش فیزیولوژی اثرات تک‌تک عوامل محیط را در شرایط آزمایشگاهی بر روی پدیده‌های حیاتی بررسی می‌کند. به این معنا که کلیه عوامل محیط را مصنوعاً در یک حد ثابت در آزمایشگاه ایجاد می‌کند و آنگاه اثرات نوسان یک عامل را بر روی پدیده‌های زیستی مطالعه می‌کند. ولی دانش اکولوژی اثرات عوامل محیط را در شرایط طبیعی بر روی موجودات زنده بررسی می‌کند.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *