توسعه شهر هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات‏‫‬

چاپ کتاب توسعه شهر هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات‏‫‬

نام کامل اثر: توسعه شهر هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات‏‫‬

نویسندگان: عباس مظاهری‌پور ‌کلهرودی، حمیدرضا نصریان

سال چاپ: ۱۳۹۸

نوبت چاپ: اول

قیمت: ۱۸۰۰۰۰ ریال

تعداد تیراژ: ۱۰۰۰ نسخه

برای سفارش ترجمه و چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش کلیک کنید

معرفی کتاب توسعه شهر هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات‏‫‬

موسسه چاپ کتاب نارون دانش در سال جاری به چاپ کتاب توسعه شهر هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات‏‫‬ پرداخته است. در اینجا همکاران ما در چاپ کتاب نارون دانش مقدمه کتاب توسعه شهر هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات‏‫‬ را برای شما آماده نموده‌اند که می‌توانید قبل از تهیه این کتاب، آن را خوانده تا با محتوای آن آشنایی اولیه داشته باشید.

روند روبه رشد شهرنشيني در ايران و هم‌نشینی فرهنگ‌ها و گروه‌های مختلف با يكديگر و تبديل روابط روستايي به روابط شهري ضرورت بازتعريف تعاملات كنشگران با يكديگر و با نهادهاي شهري را در جامعه شهري متناسـب با معيارهاي قانوني روزآمد و با ضمانت اجرايي قوي مشخص می‌دارد. درعین‌حال نقـش ايـن مجموعـه قـوانين در حصول به توسعه پايدار، تبديل انسان شهرنشين به شهروند، ظهور جامعه مدني و انسان مدرن، مصون‌سازی شـهر از مخاطرات، بالا بردن كيفيت محيط شهري از یک‌سو و از سوي ديگر محدودیت‌های قوانين موجود در پاسخگويي بهنيازهاي شهري، وجود اصل اصطكاك منابع، پيشي گرفتن شهرنشيني بر شهرسازي غفلت محافل علمي و دانشگاهي از توجه به اين رشته نوپا، ناآشنايي اكثر مديران شهري، جامعه حقوقي و شهرنشينان كشور با اين قوانين و مقررات شهري و… از اهميت بازشناسي و بازتعريف اين حقوق و مجموعه قوانين حكايت دارند.

چاپ کتاب توسعه شهر هوشمند بر مبنای فناوری اطلاعات‏‫‬

گرچه بسياري از محققان و پژوهشگران شهري از خير تعريف شهر گذشته و يافتن تعريفي واحد بـراي شـهر بـه نحوي كه نيازهاي پژوهشي تجربي متنوع و متعدد را برآورد و براي همه انـواع شـهر در زمان‌ها و جوامـع گونـاگون مناسب تلقي گردد غیرممکن دانسته‌اند اما در اين قسمت می‌توان به پاره‌اي از تعاريفي كه همگـي حكايت از اهميت شهردارند، اشاره نمود. اين تعاريف عبارت‌اند از: شهر مقوله‌ای است فلسفي ـ علمي اسـت. فلسـفي چـون ابعـاد ذهنـي _ هـويتي شـهر در فراسـوي معيارهاي مرسوم چه فرهنگ گرا چه عملكرد گرا يا نوگرا قرار گرفته و در محدوده ارزشهاي پوياي فرهنگي _ هنري مقام ميگيرد. از اين رو لازم است كه برخوردي فلسفي با شهر صورت گيرد. شهر مقوله اي است علمي، چون ابعـاد عيني و كالبدي آن در همة زمينه‌های اجتماعي ـ اقتصادي، كالبدي ـ فضائي و… با ضوابط و معيارهاي علمـي قابـل سنجش است. از سوي ديگر شهر پديدهاي است مكاني ـ زماني كه در نقطهاي خاص ايجـاد شـده در فضـا تكامـل يافته و با گذشت زمان رشد يافته است.

اگر قصد ویرایش کتاب و چاپ کتاب را دارید، همین حالا سفارش خود را ثبت کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *