چاپ کتاب در رشته مشاوره

چاپ کتاب در رشته مشاوره

موسسه چاپ کتاب نارون در خدمت دانشجویان و اساتیدی است که متقاضی چاپ کتاب در رشته مشاوره و راهنمایی هستند. رشته مشاوره و راهنمایی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری دارای چهار گرایش تحصیلی، شغلی، خانوادگی و توانبخشی است. رشته مشاوره و راهنمایی از دیگر رشته‌های علوم انسانی است که نیاز به بومی‌سازی تئوری‌های آن بسیار مهمتر از سایر رشته‌های دانشگاهی است و پژوهشگران، دانشجویان و اساتید این رشته می‌بایست برحسب مشکلات و نیازهایی که خانواده‌ها هم اکنون با آن مواجه هستند به طراحی و ارائه متون علمی و تخصصی مانند چاپ مقاله و چاپ کتاب بپردازند. هم اکنون در حیطه مشاوره و راهنمایی در هر یک از چهار گرایش آن پژوهش‌های بسیار متنوعی در کشور انجام می‌گیرد که نیاز است کتاب‌های مختلفی با هدف مدون کردن نتایج این پژوهش‌ها و کاربرد آن‌ها در قالب یک نظریه نگارش شود. یکی از مزیت‌های تدوین کتاب دقیقاً همین مورد است و به واسطه نگارش کتاب دانشجویان و اساتید می‌توانند با نظم‌دهی و طبقه‌بندی نتایج پژوهش‌ها به بررسی مستقیم و علمی پدیده‌ها و مشکلات مختلف روانشناختی در بطن جامعه بپردازند.

روش‌های چاپ کتاب در رشته مشاوره

در نگارش یک کتاب، مهمترین مسئله‌ای که وجود دارد استفاده از منابع مختلف برای جمع‌آوری داده‌های اولیه است. متاسفانه دیده می‌شود بسیاری از مولفین با ترجمه متون علمی سایر کشورها و و حتی اشاره به پژوهش‌هایی که در دیگر کشورها انجام شده به تالیف کتاب می‌پردازند. این‌گونه تالیف‌ها فاقد ارزش نیستند اما نکته‌ای که در آن‌ها رعایت نمی‌شود این است که به واسطه تکیه بر پژوهش‌های خارجی عملاً بر روی مسائلی تکیه می‌کنند که این مسائل در کشورهای خارجی و در فرهنگی متفاوت با فرهنگ ایرانی انجام شده‌اند. یکی از منابع خوب برای تدوین یک کتاب، پایان نامه مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد. در این روش کتاب از فصول نگارش شده در پایان نامه استخراج می‌شود. در روش دوم، مولف می‌تواند با تعیین حیطه‌ای خاص در متغیرها و سازه‌‌ای روانشناختی، به مطالعه پژوهش‌های موجود در آن بپردازد و با استناد به آن‌ها و نقد و بررسی آن‌ها به گردآوری و تالیف کتاب در آن حوزه بپردازد.

حیطه‌های موضوعی چاپ کتاب در رشته مشاوره

تاکنون در موسسه چاپ کتاب نارون اقدام به چاپ و نشر کتاب با موضوعات مختلفی کرده‌ایم که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره ‌می‌گردد.

– چاپ کتاب در رشته مشاوره با موضوع هوش معنوی و هوش هیجانی

– چاپ کتاب در رشته مشاوره با موضوع الگوهای ارتباطی در خانواده

– چاپ کتاب در رشته مشاوره با موضوع با موضوع نیازهای تحصیلی دانشجویان و دانش‌آموزان

– چاپ کتاب در رشته مشاوره با موضوع مشاوره توانبخشی شغلی به افراد معلول

– چاپ کتاب در رشته مشاوره با موضوع طلاق و عوامل موثر بر آن

چاپ کتاب در انتشارات نارون دانش

انتشارات نارون دانش یکی از برترین ناشرین در حوزه چاپ کتاب می‌باشد. صاحبان اثر می‌توانند از خدمات ویراستاری کتاب و همچنین صفحه آرایی کتاب این انتشارات بهره‌مند شوند. انتشارات نارون دانش با در اختیار داشتن تیم متخصص طراحی جلد کتاب این امکان را دارد که در زمینه مربوط به طراحی جلد کتاب نیز به صاحبان اثر خدمات تخصصی ارایه نماید. جهت برقراری ارتباط با ما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *